Levensgevaarlijke cocktail oorzaak blindheid tiener op Bali

Een ‘sex-on-the-beach’ drinken op het strand, een caipirinha in de bar of een mojito in de discotheek; voordat je op vakantie gaat naar een tropisch oord hebben je ouders je waarschijnlijk veelvuldig gewaarschuwd: Let op wat je drinkt. Een waarschuwing die vaak overbodig, maar soms ook zeer terecht is. Een Australische tiener raakte in Bali blind na het drinken van een vergiftigde cocktail. Andere toeristen raakten eveneens ernstig ziek na het drinken van cocktails met daarin vermoedelijk methanol.

Vermoedelijk is er methanol toegevoegd aan de drankjes om het alcoholpercentage op te krikken.

Het drinken van cocktails met daarin methanol kan levensgevaarlijk zijn. Braken, hoofdpijn en buikpijn zijn veelvuldig voorkomende symptomen. In ergere gevallen raken mensen in coma, krijgen zijn leverschade en bij ernstige vergiftiging kan men zelfs dood gaan. Blindheid komt ook vaak voor, van tijdelijke blindheid tot permanente blindheid.

Volg Travel.blog.nl ook op TwitterFacebook en Bloglovin!

Lees ook:10 Nederlanders besmet met Zika-virus
Lees ook:Op vakantie naar Brazilië? Pas op voor het Zika virus
Lees ook:Op reis naar West-Afrika? Wees waakzaam voor ebolavirus
Lees ook:RIVM adviseert zwangere vrouwen: Reis niet naar landen waar het zika-virus heerst
Lees ook:Zwarte henna tattoo? Wees gewaarschuwd!

Geen reacties // Reageer