Na chaos in meivakantie: Boze reizigers klagen Schiphol aan

amsterdam_schiphol_airport_41121_m

De afgelopen weken was het complete chaos op Schiphol. De reizigers zijn nu zo boos dat ze Schiphol voor de rechter willen slepen.

Tijdens de meivakantie was er te weinig personeel, waren er te weinig balies geopend en zorgde dit voor lange wachtrijen elke dag, van minstens 2 uur. Het gevolg was dat veel reizigers hun vlucht hebben gemist en weer terug naar huis konden of moesten wachten op een andere vlucht. Op social media klaagden reizigers steen en been en dan moet het echte hoogseizoen nog komen.

Ook KLM is niet blij met de luchthaven, volgens KLM misten dagelijks zestig KLM-reizigers hun vlucht. Hoeveel reizigers in totaal hun vlucht hebben gemist, is niet bekend. Consumentenorganisatie ReisRecht en claimbedrijf Claimingo laten aan Telegraaf weten dat ze inmiddels duizenden klachten hebben ontvangen van gefrustreerde reizigers. De bedrijven zijn van plan om Schiphol voor de rechter te slepen.

Schiphol heeft  inmiddels ook gereageerd en zegt dat de luchthaven geen aansprakelijkheid gaat aanvaarden. Volgens de luchthaven moeten de vertraagde passagiers bij de luchtvaartmaatschappijen zijn, zo staat het in de wet. Claimingo noemt dit onzin, de grondafhandeling moet namelijk soepel verlopen en dat is het pakkie an van Schiphol zelf.

Of en wanneer de rechtszaak doorgaat en of het een succes zal zijn voor de reizigers moet nog blijken.

Lees ook:Startup Claimingo biedt reizigers direct vergoeding bij vliegvertraging
Lees ook:Normale dienstregeling morgen: Rechter verbiedt staking machinisten NS
Lees ook:Onderzoek: Ryanair en Easyjet betalen zelden bij vertraging
Lees ook:Meivakantie: Schiphol adviseert reizigers om tijdig naar luchthaven te komen
Lees ook:Chaos op Schiphol, veel vluchten vertraagd of geannuleerd

Geen reacties // Reageer