Airdreamer: Vacanceselect lanceert nieuwe glampinginnovatie

vacance

Glamping is sterk in opkomst. Vacanceselect springt daar nu handig op in en lanceert de Airdreamer, dé glampingsensatie van het komend vakantieseizoen. Tijdens de komende Vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht (10 t/m 15 januari) wordt deze voor het eerst op de Vacanceselect-stand getoond aan het grote publiek.

Loek van de Loo, directeur Vacanceselect: “Glamping is een van de hoofdtrends binnen het huidige toerisme. Elk seizoen neemt het aantal glamping-gasten sterk toe, dat op zoek is naar een luxe en comfortabel verblijf, zonder het gevoel voor kamperen te verliezen. De Airdreamer is het meest stijlvolle en tegelijk spectaculaire glampingproduct, waaruit zij nu kunnen kiezen.”

De Airdreamer is een cottage en tent in één. Deze glampingaccommodatie bestaat uit twee verdiepingen. Op de begane grond bevindt zich een heerlijke woonkamer, een zéér compleet ingerichte keuken en een luxe, dus van alle gemakken voorziene, badkamer. Boven ervaren vakantiegangers het échte kampeergevoel en kunnen ze overnachten in drie aparte slaaptenten, in totaal goed voor zes personen. Kortom, beneden (luxe) wonen en boven dromen. Dit alles straks in de vrije natuur. Van de Loo: “De Airdreamer voldoet nu al aan de eisen die de kampeerder in de nabije toekomst steeds meer gaat stellen. Deze wil namelijk veel groen en ruimte om zich heen, krijgt steeds meer een hekel aan massaliteit en gaat daarom juist op zoek naar een ‘individueel wow-gevoel’.”    

Vroegboekingen ‘glamping’ sterk gestegen
Vacanceselect introduceerde glamping in Nederland (al in 2008) en maakte daarna deze kampeertrend voor heel Europa bereikbaar. ‘Glamping’ is afgeleid van ‘glamourous’ en ‘camping’ en laat zien dat kamperen ook heel luxe en comfortabel kan zijn. Van de Loo: “De glampingmarkt groeit veel sneller dan de traditionele kampeermarkt. De interesse in juist bijzondere locaties is bijzonder groot.  Deze trend zette zich al een paar jaar geleden in en zal zich dit seizoen alleen maar versneld doorzetten. Nu al zien wij bijvoorbeeld een stijging van het aantal vroegboekingen ten opzichte van vorig jaar met zo’n 21 procent. Voor 2020 verwachten wij een groei van reguliere kampeerproducten van zo’n tien procent. Daarentegen voorzien wij een toename van de vraag naar glampingaccommodaties van maar liefst twintig tot dertig procent.”

Vacanceselect is de glampingspecialist van Nederland. Glamping staat voor ‘glamourous camping’ en is een trend waar Vacanceselect zich als een van de eerste in Europa mee bezighield. Vacanceselect heeft het grootste aanbod aan glampingaccommodaties in heel Europa en is daarmee marktleider. Vacanceselect heeft in de loop der tijd zelf een flink aantal glampingaccommodaties ontwikkeld: zoals de romantische ‘Lodgesuite’, maar bijvoorbeeld ook de ‘Airlodge’, waar je vanuit je bed eindeloos naar de sterrenhemel kunt staren.

Lees ook:Safaritent Deluxe: Vacanceselect introduceert nieuwe glampinginnovatie
Lees ook:Glamping blijft hot in 2013
Lees ook:Kamperen op natuurcamping wint terrein
Lees ook:Luxe kamperen: Worldwide Campers lanceert glamping on wheels in Zuid-Europa
Lees ook:Canopy & Stars: Britse reisorganisatie lanceert Nederlandse site met unieke glamping vakanties

Geen reacties // Reageer