Schiphol lanceert nieuwe site en app met reisadvies

amsterdam_schiphol_airport_41121_m

Amsterdam Airport Schiphol introduceert vandaag haar nieuwe websitewww.schiphol.nl en app waarmee zij passagiers die via Schiphol reizen een zo persoonlijk mogelijke ervaring wil bieden. Deze introductie is een belangrijke stap in de digitale transformatie die Schiphol de komende jaren door gaat maken. De luchthaven wil door het inzetten van slimme technologie het reisproces verbeteren en passagiers meer inzicht en controle geven over hun vliegreis.

Per maand maken bijna drie miljoen mensen gebruik van de Schiphol-website en app. Dat zijn niet alleen Nederlandse reizigers, maar ook transferpassagiers, mensen die iemand komen ophalen of wegbrengen en de 65.000 mensen die op de luchthaven werken. Met de feedback van al deze miljoenen mensen wil Schiphol haar digitale kanalen elke dag verder verbeteren.

Vernieuwing digitale kanalen

Om de reiziger nog beter te bedienen, zijn de Schiphol-website én Schiphol-app compleet vernieuwd. Naast het nieuwe uiterlijk is er gebruik gemaakt van de nieuwste technieken waardoor bijvoorbeeld de snelheid en het gebruiksgemak flink zijn verbeterd.

‘Schiphol wil de reiziger een zo persoonlijk mogelijke ervaring bieden’, stelt Christa Bakker, manager Digital Airport Programma. ‘We geven op basis van vluchtinformatie advies over je reis. Zo krijg je bijvoorbeeld alleen als je naar de VS vliegt info te zien over het ESTA formulier, zie je direct welke winkels er voor jouw vlucht bereikbaar zijn of je na security nog even die oplader kunt kopen die je vergeten bent en kun je binnenkort zien hoe laat je het beste door security kunt gaan.’

Persoonlijk reismaatje

De nieuwe Schiphol app moet een airport assistent, een onmisbaar reismaatje voor de frequente bezoekers van de luchthaven worden. Zo stuurt de app een bericht als een vlucht vertraagd is of als je gate wijzigt. Ook kan de passagier makkelijk zien waar hij of zij is op de luchthaven en waar nog even snel een kop koffie kan worden gehaald voor het boardingproces begint. Verder is er de mogelijkheid om met een medewerker van de luchthaven te chatten.

De app is gratis en is verkrijgbaar in zowel de App Store als de Google Play Store.

Lees ook:Recordaantal passagiers voor Schiphol
Lees ook:Schiphol bestelt verkeerde bodyscans
Lees ook:Recordaantal passagiers voor Eindhoven Airport
Lees ook:Homeland Security berispt wegens massaal onderzoeken computergegevens reizigers
Lees ook:Recordaantal passagiers Schiphol in 2014

Geen reacties // Reageer