Service bij hotels vaak apart op de rekening

Wanneer je naar hotel gaat verwacht je, afhankelijk van het aantal sterren, service. Het begrip ‘service’ blijkt echter een heel breed begrip, zeker wat betreft het extra laten betalen van gasten. Zakenreisorganisatie ATPI heeft vastgesteld dat vele hotels de kamerprijs ‘loskoppelen’ van een aantal servicezaken zoals parkeren, wellness en het gebruik van Wi-Fi. De beleving van service in een hotel gaat daarmee hard achteruit.

Voornamelijk het gebruik van Wi-Fi doet hotelgasten schrikken. De kosten voor een hotel voor het gebruik van Wi-Fi zijn namelijk erg laag, maar toch rekenen veel hotels de hoofdprijs voor het gebruik ervan, dat op kan lopen tot 10% van de kamerprijs. Bovendien rekenen hotels vaak per uur of per dag terwijl het voor het hotel geen verschil maakt in kosten of een hotelgast lang of kort gebruik maakt van de Wi-Fi.

ATPI stelt dat het niet geheel redelijk is dat hotels gasten laten betalen voor iets wat hen weinig kost. Zo zou het volgens hen redelijker zijn wanneer gasten meer zouden moeten betalen voor iets dat de hotels wel geld kost; zoals het gebruik van meer handdoeken dan noodzakelijk.

Vind jij dat hotels hun service en kamerprijzen los van elkaar moeten houden? Of zouden alle hotels ‘all-inclusive’ moeten zijn? Ben jij wel eens geschrokken van de extra kosten die een hotel rekende voor het gebruik van Wi-Fi?

 

Lees ook:Hotels laten betalen voor Wi-Fi
Lees ook:Goudvis op hotelkamer tegen de eenzaamheid
Lees ook:Muziekhotel, waar je bij de roomservice gitaren kunt bestellen
Lees ook:Hotel.blog.nl op zoek naar recensies
Lees ook:Prijzen hotel Wimbledon extreem duurder dan normaal

Geen reacties // Reageer