TUI wil met Sunplugged marktleider in jongerenreizen worden

TUI Nederland opent met ingang van zomer 2011 de aanval op de jongerenmarkt met het nieuwe merk Sunplugged. Het doel is niets minder dan marktleider worden in jongerenreizen. Op dit moment wordt de jongerenreizen-markt vooral gedomineerd door de Sundio Group, eigenaar van GoGo, X-Travel, Husk en Traxs.

Veel details wil TUI-baas Steven van der Heijden nog niet kwijt. In het diepste geheim wordt in Rijswijk de lancering van Sunplugged voorbereid met een dedicated team jonge mensen. De productontwikkeling is nog in volle gang.

Voor het internettijdperk waren vooral My Way en Club Escolette populaire aanbieders van jongerenvakanties. Die gingen in de jaren 90 echter ter ziele.

Ook Sundio is begin jaren 90 ooit begonnen met reizen voor jongeren (GoGo Tours). Daar kwam in de tweede helft van dat decennium al snel Sunweb bij. Later werden Jiba en diverse andere specialisten overgenomen.

TUI is in Nederland de grootste reisorganisatie en ondermeer eigenaar van Arke en Holland International. Ook heeft TUI een eigen airlline, te weten Arkefly. Door de grote organisatie die erachter zit ende eigen airline is TUI in staat zeer scherpe prijzen aan te bieden, iets wat bij jongerenreizen erg belangrijk is, wil je de markt kunnen veroveren. Het is dan ook waarschijnlijk dat er dit jaar een flinke prijzenoorlog zal plaatsvinden.

Bron: Reisrevue

Lees ook:GoGo Tours stopt met actieve jongerenreizen, jongeren rondreizen en Do It jongerenreizen
Lees ook:GoGo Tours stopt met actieve jongerenreizen
Lees ook:GoGo Tours stopt met actieve vakanties, rondreizen en Do It jongerenvakanties
Lees ook:Jongerenreizen Budget Week bij TraXs: jongeren wachten met boeken vakantie
Lees ook:GoGo Tours gaat ook actieve vakanties aanbieden

Geen reacties // Reageer