Het Turks Verkeersbureau start de grootste reclamecmpagne ooit om de Nederlandse toerist naar Turkije te lokken. Het toerisme naar Trukije zit in een dip. Om diverse redenen kiezen reizigers nu voor andere bestemmingen. Om het imago van Turkije op te frissen lanceert het verkeersbureau nu een grote campagne om juist ook de andere kant van Turkije te belichten. De Egeïsche zee is bijvoorbeeld ideaal voor een zeezeilvakantie en de berggebieden rond Dalyan en Fethiye bieden uitstekende mogelijkheden voor actieve vakanties. Ook de culturele kant van het land, met voorop Istanbul, wrdt uitgelicht. Turkije wil blijkbaar af van het imago van goedkope all-inclusive vakantiebestemming.
Op bijna 8000 billboards in heel Nederland komen advertenties te hangen over Turkije. Daarnaast zullen er spotjes komen op tv, gaat het verkeersnureau adverteren in landelijke dagbladen, reismagazines en verspreid het banners op diverse reis-websites.
Zie ook: Grootste reclamecampagne ooit voor Turks Verkeersbureau
Lees ook:Griekenland minder populair bij toeristen
Lees ook:P&O vanaf 2010 met grootste ferry’s ooit op de route Calais Dover
Lees ook:Last minute aanbieding Turkije
Lees ook:Turkije favoriete bestemming voor huwelijksreizen
Lees ook:Eins, zwei, drei saufen! Duits Oktoberfest bijna van start
haha ik ben de eerste die hier schrijft, ik ben zelf turks, en turkije is vet, heel vet!!! go go go!!!