Garantiefonds is 20 miljoen kwijt aan Oad-klanten

oadDe Stichting Garantiefonds Reisgelden is naar schatting 20 miljoen kwijt aan de schadeloosstelling van mensen die een reis hadden geboekt bij het failliete Oad. Het is het hoogste bedrag dat de SGR ooit heeft moeten uitkeren na een faillissement. Het gaat om ongeveer 80.000 klanten van Oad. Daaronder zijn ook mensen die een reis hebben geboekt voor over een maand of zes en slechts een kleine aanbetaling hebben gedaan.

Ondanks dat de uitkering een behoorlijke aanslag is op het vermogen van de SGR hebben zij nog genoeg in kas voor eventueel andere faillissementen. De SGR heeft ongeveer 85 miljoen euro in kas. Dit bedrag is onder andere verzameld door de toeslag op de reissom die consumenten tussen 1983 en 1999 betaalden. In 1999 stopte men met deze toeslag, maar door verstandig omgaan met het vermogen is het bedrag door de jaren heen gegroeid.

De SGR heeft het momenteel enorm druk met aanvragen van consumenten. Ze krijgen ook aanvragen van hotels in het buitenland die denken aanspraak te kunnen op het garantiefonds. Dat is niet het geval. De SGR is er alleen voor consumenten.

Volg Travel.blog.nl ook op TwitterFacebook en Bloglovin!

Lees ook:Mogelijk moeten reizigers weer premie gaan betalen aan het SGR
Lees ook:Nieuw Garantiefonds voor Turkije specialisten
Lees ook:Reisorganisatie Sun Travel officieel failliet
Lees ook:Celstraf voor geven aan bedelaars in Indonesie
Lees ook:Stijging aanvragen bij Vakantiebank

Geen reacties // Reageer