
Eén van de oprichters, Henk Jan Bijmolt, licht het concept toe: ‘Het belangrijkste doel van de site is dat reizigers passende highlights ontdekken voor hun citytrip. Naast de bekende highlights geeft de website bijzondere suggesties die een trip uniek maken. Door continu de bekende social media zoals Facebook, Twitter en Foursquare in de gaten houden weten we precies wat er speelt in een stad. De reisgids blijft zo altijd actueel. Bovendien komen uitsluitend hotspots waar anderen over praten op de website naar voren. Zo kon je op SuggestMe.com bijvoorbeeld zien welke pleinen en bars populair waren tijdens koninginnedag in Amsterdam afgelopen dinsdag en zie je vandaag weer andere hotspots bovenaan.’

De verzamelde data wordt door Suggestme.com verwerkt zodat er bijvoorbeeld te zien valt wanneer het druk of juist rustig is bij een highlight. Ook kunnen de bezoekers filteren op veel genoemde woorden in social media zoals
‘romantisch’ of ‘live muziek’. Daarbij kan men lezen wat er gezegd wordt in de social media over deze highlights. Tot slot kunnen de highlights verzameld worden in een een persoonlijke cityguide. Deze kan men vervolgens delen met vrienden of gratis printen voor vertrek. Daarmee is Suggestme.com de eerste sociale reisgidsenwebsite.
Er wordt verwacht dat in 2013 maandelijks 30.000 reizigers hun eigen unieke reisgids gaan samenstellen via de website.
Lees ook:Social Travelling dé trend van zomer 2012
Lees ook:Vlieg gratis naar je favoriete Arkefly bestemming via Twitter en Facebook
Lees ook:Nieuwe vergelijkingssite voor rondreizen: Rondreis.nl
Lees ook:Win een stedengids naar keuze!
Lees ook:Wikimedia wil nieuwe reiswebsite lanceren