‘Goed zo, en breekt u nu de spiegel maar!’

Een niet zo grappige grappenmaker teistert hotels in de VS. Hoe hij te werk gaat? Hij belt naar hotelkamers en doet zich voor als hotelmedewerker. Hij vertelt daarna dat er sprake is van een emergency en vraagt de gasten om bizarre instructies op te volgen.

‘Ja, goed zo, en nu de spiegel!’
Het overkwam Mark en Lisa Kantorski toen zij in de Hilton Garden Inn (Florida) verbleven. De grappenmaker beweerde dat er een gaslek in de kamer was geconstateerd en vroeg Mark om het raam in te gooien. Nadat de gehoorzamende Mark dit had gedaan, mocht hij achtereenvolgens de spiegel breken en een gat in de muur beuken. Er zou namelijk een andere hotelgast op zijn kamer ingesloten zitten.

‘What the hell?’
De hotelmanager spoedde zich naar de kamer toen er klachten over geluidsoverlast kwamen. Hij trof een waar slagveld aan. “Er is helemaal geen gaslek,” stelde hij de doodsbenauwde gasten gerust.

Dit gebeurt vaker
Meer hotels zijn het slachtoffer van deze grapjas en zijn trouwe volgelingen geweest. Zo veroorzaakte een hotelgast in Arkansas $50.000 schade ‘om de noodprocedures te testen’ en activeerde een gast in Alabama de sproeiers om het brandalarm te testen.

Lees ook:Service bij hotels vaak apart op de rekening
Lees ook:Bom ontploft op het strand van Torremolinos
Lees ook:Hoteleigenaar slaat terug bij slechte review op TripAdvisor
Lees ook:Viersterrenhotel zonder bedden: € 13 per nacht
Lees ook:Griekenland getroffen door aardbeving

Geen reacties // Reageer