Consumentenorganisatie wil onderzoek naar sjoemelen met spaarprogramma’s voor veelvliegers

Het is helaas niet zo dat ik zoveel vliegreizen maak dat het voor mij haalbaar is om mee te doen met wat voor spaarprogramma dan ook, maar voor sommige (zaken)reizigers wil het nog wel eens lonen om mee te doen met een spaarprogramma van een luchtvaartmaatschappij. De Europese consumentenorganisatie BEUC stelt echter dat steeds meer vliegmaatschappijen sjoemelen met de spaarpunten van hun passagiers. BEUC wil nu een onderzoek starten naar de praktijken van luchtvaartmaatschappijen.

De Telegraaf meldt dat alle maatschappijen, zo ook de KLM, leden werven voor spaarprogramma’s zodat hun persoonsgegevens bekend zijn en de klant direct benaderd kan worden. In de praktijk blijkt het echter lastig om met gespaarde ‘miles’ vluchten in de goedkoopste boekingsklasse te kunnen betalen. De ‘beloontickets’ zouden vaak twee tot drie keer zoveel kosten als normaal. De KLM laat aan de Telegraaf weten dat dat bij hen niet het geval is. ‘Tickets voor Flying Blue-leden zijn in Europa verkrijgbaar vanaf 12.500 punten. Als de goedkoopste boekingsklasse vol is, worden hogere tarieven in rekening gebracht en dus meer punten.’

Volg Travel.blog.nl ook op TwitterFacebook en Bloglovin

 

Lees ook:Portugese hoofdstad goedkoopste bestemming Europese stedentrip
Lees ook:Bestedingen wintersporter: wel of juist niet omlaag?
Lees ook:Sieraad stelt reisverleden tentoon
Lees ook:In Gelderland goedkopere vaccins
Lees ook:Website Tingo garandeert goedkoopste hotelkamers

Geen reacties // Reageer