Tips tegen jetlag

Wie veel reist, krijgt er geheid een keer mee te maken: jetlag. Je reist door verschillende tijdszones en je ingebouwde klok raakt in de war. Verschijnselen van jetlag zijn hoofdpijn, vermoeidheid, geheugenverlies, desoriëntatie, gezwollen voeten of handen en moeite met eten. Maar wat zijn nu de beste manieren om hier mee om te gaan? Travel.blog zet alle middelen op een rij.

Een goede manier om jetlag te voorkomen is een aantal dagen voor je reis al langzaam je slaappatroon aan te passen aan dat van het land van bestemming. Op deze manier is de schok voor het lichaam niet zo groot.

Drink veel water. Tijdens een vlucht droog je uit. Of het jetlag veroorzaakt, is niet zeker maar het is wel bewezen dat het door uitdroging wordt verergerd.

Drink tijdens de vlucht geen alcohol of cafeine. Wanneer je bij je bestemming bent aangekomen is cafeine weer wel goed om wakker te kunnen blijven.

Is het op de bestemming waar je heen gaat dag? Blijf dan wakker tijdens je vlucht. Is het daar avond? Probeer dan te slapen en maak daarbij gebruik van oordopjes en iets voor over je ogen om dit te bewerkstelligen.

Probeer als je bent aangekomen niet als een blok in slaap te vallen maar powernaps te nemen. Dit schijnt de beste manier te zijn om van jetlags af te komen! 

Lees ook:10 tips: Zo voorkom je een jetlag
Lees ook:10 tips: Zo voorkom je een jetlag!
Lees ook:10 tips: Zo voorkom je een jetlag
Lees ook:Reistip: Zo voorkom je een jetlag
Lees ook:Reistips: Zo voorkom je een jetlag

Geen reacties // Reageer