KLM adverteert met all-in prijzen

Vanaf 1 april mogen reisbedrijven niet meer adverteren met onrealistische reissommen voor vakanties. Een last-minute voor 199 euro naar Turkije is daarmee verleden tijd. Volgens de nieuwe gedragscode mogen reisbedrijven alleen nog adverteren met realistische prijzen inclusief alle verplichte toeslagen. Het moet voor de consument helder zijn wat hij betaalt en niet bij boeken voor verrassingen komen te staan. De afgelopen maanden hebben de reisorganisaties hard gewerkt aan de nieuwe brochures, waarin de prijsstelling ook helder moet zijn. Lang niet alle reisorganisaties houden zich aan de nieuwe gedragscode. Er zijn nog een hoop onduidelijkheden, maar vast staat dat je als consument in één oogopslag moet kunnen zien wat de reis je gaat kosten.

KLM heeft aangekondigd vanaf nu alleen nog te adverteren met prijzen inclusief toeslagen en luchthavenbelasting. Een retourtje New York boek je nu niet meer vanaf 295 euro maar vanaf 423 euro (inclusief belastingen en toeslagen). Aantrekkelijker wordt het er niet op, maar wel overzichtelijker. KLM loopt  hiermee vooruit op andere lchtvaartmaatschappijen, die vanaf 1 april op dezelfde wijze moeten adverteren. KLM benadrukt dat de tarieven niet gewijzigd zijn.  

Lees ook:Ook Martinair komt met allin prijzen
Lees ook:Vanaf vandaag geen supergoedkope lastminute-aanbiedingen meer
Lees ook:Zwarte lijst met reisorganisaties die zich niet aan de prijscode houden
Lees ook:Europees Parlement maakt prijs vliegtickets transparanter
Lees ook:Nieuw Garantiefonds voor Turkije specialisten

1 Reacties // Reageer

One thought on “KLM adverteert met all-in prijzen

  1. Mieke Vaassen

    eindelijk. Altijd dat gepruts met die prijzen

      /  
  2. Pingback: Ook Martinair komt met allin prijzen | Travel

Comments are closed.