Vlucht vertraagd of geannuleerd? Check of je schade kunt claimen!

Je kent het wel… maandenlang uitgekeken naar je vakantie.. koffer inpakken, nog 1 nachtje slapen en dan naar Schiphol! Op naar de zon! Aangekomen op Schiphol blijkt je vlucht vertraagd te zijn, eerst twee uurtjes.. later nog twee uurtjes… de vriendelijke grondstewardess deelt een consumptiebon uit.. uiteindelijk stap je 6 uur te laat je vliegtuig in. Dag 1 van je vakantie bracht je door op Schiphol. Het vliegtuig bleek kapot te zijn.. overmacht, zegt de luchtvaartmaatschappij!

Overmacht is een toverwoord in de luchtvaartwereld. Natuurlijk staat veiligheid altijd voorop, maar overmacht is toch wel wat anders dan een kapotte motor. Toch nemen veel reizigers genoegen met de uitleg van de luchtvaartmaatschappij of hebben geen zin in bureaucratische rompslomp. De meeste reizigers laten het erbij en gaan daarna gewoon vakantie vieren. Maar wist je dat luchtvaartmaatschappijen tegenwoordig toch behoorlijke schadevergoedingen uit moeten betalen bij vertraging, annulering of overboeking van vluchten? Dit kan zelfs oplopen tot € 600 euro + eventuele bijkomende kosten als je extra hotelovernachtingen moet boeken.

Wil je snel even opzoeken of je recht hebt op schadevergoeding? Gebruik dan eens de Flightclaimservice van Arag. In een paar simpele stappen, het invullen van je mailadres, vluchtnummer en vertrekdatum, weet je of je recht hebt op compensatie. Geen zin om zelf achter je schadevergoeding aan te gaan? Dan kun je dat Arag laten doen, maar let op dit kost je wel 20% van het geclaimde bedrag. Maar Arag biedt wel een no cure no pay garantie, dus je betaalt alleen een fee als zij ook daadwerkelijk de schadevergoeding voor je uit het vuur halen!

De Flightclaimservice is er ook als App voor je smartphone (Iphone, Android en Blackberry)

Lees ook:Vlucht vertraagd? Claimen! Vliegtuig passagiers hebben recht op schadevergoeding tot € 600 bij vertraging, overboeking of annulering
Lees ook:Tot 600 euro terugkrijgen bij vertraagde vlucht
Lees ook:Europarlement wil reiziger ook compenseren bij vertragingen bij aankomende vluchten
Lees ook:Luchtvaartmaatschappijen keren nauwelijks geld uit bij vertraagde vlucht
Lees ook:Vlucht van London naar Boedapest met Wizz Air ging nog nooit op tijd

Geen reacties // Reageer